Sunday, June 14, 2009

Keselamatan



Sebelum mempelajari sesuatu tentang electrikal, topik keselamatan merupakan bahagian yang sangat penting untuk dipelajari. Lihat sahaja papan tanda di sebelah yang menuntut kita supaya berhati-hati tentang kemalangan yang mungkin akan berlaku.Pernahkah anda melihat peraturan keselamatan di sesuatu tempat ? Sekiranya ada , apakah sebabnya dan kaitannya di tempat itu ? Untuk membincangkan amalan keselamatan kita perlu meneliti keadaan keselamatan di setiap tempat . Di setiap tempat ini tentunya mempunyai sistem keselamatan , peraturan keselamatan dan alat-alat yang digunakan .
Keselamatan adalah keuntungan dan kemalangan adalah kerugian . Peraturan keselamatan lebih penting kepada anda yang selalu bekerja dengan alat-alat yang boleh menjadi bahaya . Tenaga elektrik boleh menyenangkan hidup kita tetapi ia juga boleh memberi bencana, bahkan kematian jika peraturan-peraturan asas berkenaan keselamatan diri tidak dipatuhi . Awas dan fikirkanlah . Kerosakan litar elektrik boleh terjadi dari faktor-faktor berikut :
a. Litar pintas
b. Litar buka
c. Kebocoran arus dari bahagian hidup ke rangka alat elektrik.
Oleh itu patuhilah peraturan-peraturan keselamatan yang telah sedia ada, berhati-hati dan awas bila mengendalikan peralatan serta mesin-mesin elektrik berpandukan arahan keselamatan .

electricguy;
Untuk membuka akaun paypal, klik link di bawah ;
https://www.paypal.com/row/mrb/pal=VVC76ZBSEQKUJ
Untuk melihat e-book terkini dan mempunyai websites sendiri, klik link di bawah;
http://www.instantpaysites.com/index.php?refer=romero
Untuk memiliki web percuma, layari ;

http://All4Webs.com/?t=kaifaanta


No comments:

Post a Comment